Jud Fine, Mitarbeit
Eleanor Antin, Mitarbeit
Terry Fox, Mitarbeit
Margaret Harrison, Mitarbeit
Les Levine, Mitarbeit
Hannah Wilke, Mitarbeit
Douglas Davis, Mitarbeit
Mitarbeit
Mitarbeit
Vincenzo Agnetti, Mitarbeit
Chris Burden, Mitarbeit
William S. Burroughs, Mitarbeit
Ida H. Applebroog, Mitarbeit
Edwin Schlossberg, Mitarbeit
Mitarbeit
Richard Buckminster Fuller, Mitarbeit
Thomas Shannon, Mitarbeit
Conrad Atkinson, Mitarbeit
David Smyth, Mitarbeit
Todd Siler, Mitarbeit
Joseph Beuys, Mitarbeit

Revolutions Per Minute, 1981/1982

Revolutions Per Minute, April 24 - June 5, 1982

"The public is invited to listen to the 21 sound pieces from Revolutions Per Minute (The Art Record) and to view the original prints from the Deluxe-Edition created by each artist as album cover proposals" (Covertext).

A-Seite
Jud Fine, Polynesian/Polyhedron, 3:12 Min.
Eleanor Antin, Antinova Remembers, 4:12 Min.
Terry Fox, Internal Sound, 4:21 Min.
Margaret Harrison, First Lines, 2:46 Min.
Les Levine, Would Not Say No To Some Help, 4:10 Min.

B-Seite
Hannah Wilke, Stand Up, 3:21 Min.
Douglas Davis, How To Make Love To A Sound, 4:21 Min.
Komar & Melamid, Russian Language Lesson, 3:21 Min.
Helen Mayer Harrison & Newton Harrison, Excerpt From The Second Lagoon: A Memoriam to John Isaacs, 2:29 Min.
Vincenzo Agnetti, Pieces Of Sound, 4:30 Min.

C-Seite
Chris Burden, Tha Atomic Alphabet, 0:31 Min.
Piotr Kowalski/William Burroughs, You Only Call The Old Doctor Once, 4:45 Min.
Ida Applebroog, Relly, Is That A Fact?, 3:09 Min.
Edwin Schlossberg, Vibrations/Metaphors, 4:52 Min.
SITE, Comments On Site, 2:46 Min.
R. Buckminster Fuller, Critical Path, 2:52 Min.

D-Seite
Thomas Shannon, Smashing Beauty, 4:02 Min.
Conrad Atkinson, The Louis XIV Deterrent, 3:35 Min.
David Smyth, Typewriter in D, 3:35 Min.
Todd Siler, Think Twice, 3:17 Min.
Joseph Beuys, Excerpt from Cooper Union Dialogue, 4:07 Min.

2 LP Inv. Nr.: A-1982-80 Sammlung: © VG Bild-Kunst, Bonn

Wir sind bestrebt, die Art und Weise zu hinterfragen, wie wir über Kunst und unsere Sammlung sprechen und diese präsentieren. Daher freuen wir uns über Ihre Anregungen und Hinweise.

Feedback